Metabolizmayı hızlandırmanin püf noktaları
 

  • 3 ana ve 3 ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün beslenmeliyiz. Almamız gereken toplam enerjiyi 6 öğüne bölerek, hem daha az acıkmış, hem de sık ve az yemek yiyerek sistem organlarını sürekli çalıştırmış oluruz. Böylece metabolizma hızı yavaşlamaz.
  • Öğünlerde seçici olmalı, bize gerçekten fayda sağlamayacakları tüketmemeliyiz.
  • Uzun süre aç kalmanın metabolizmayı yavaşlattığını unutmamalıyız.
  • Kahvaltı, öğünlerin en önemlisidir. İyi bir kahvaltı metabolizmayı hızla harekete geçirir.
  • Protein, sindirilmesi sırasında ihtiyacı olan enerjiyi, hazır alınmamışsa, mevcut yağ dokudan sağlar; bu da metabolizma hızınızı % 5-10 oranında artırır. Su içilmeli. Bilimsel olarak vücut ağırlığının %55’i sıvı olmalıdır. Bu nedenle su tüketimi önemli. Böylece dolaşım, sindirim, solunum sistemleri dengeli çalışacak, metabolizma hızlanacaktır. Diğer birçok içeceğin (çay, kahve gibi) diüretik etkisi de bulunduğundan, bunların sıvı dengesini olumsuz etkileyeceği unutulmamalı.
  • 3-4 fincan yeşil çay. Yeşil çayın kalp basıncını artırmadan metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olduğu son çalışmalarla biliniyor.
  • Baharat tüketimini artırın. Özellikle kırmızı biber, tarçın ve hardal daha öne çıkanlar.
  • Fiziksel aktiviteyi artırın. Son araştırmalar 30-45 dakika yürüyerek veya 10.000 adımdan fazlasını atarak, günde ortalama 500 kalori harcamayı öneriyor. Bu, yaklaşık 1.5 saatlik tempolu yürüyüşle sağlanabileceği gibi, gün boyu hareketlilikle de karşılanabilir.
  • Zorlanmadan kaslarınızı çalıştırın. Kas dokusunun gelişimi önemlidir. Aktivitenin öncelikle aerobik olması gerekir. Yağları yakabilmek için mutlaka oksijene ihtiyaç var. Bu nedenle aktivite süresince rahat soluk alıp vermeli, mümkünse konuşmamalı.
  • Kalp hızınızı mevcut hızından dakikada ortalama 20-30 civarında artıran ritmik yürüyüşler metabolizmayı hızlandırmanın iyi bir yolu. Düzenli aktivite ve dengeli beslenmeyi, kısa bir dönem kilo verme süreci yerine, hayatın geneline yaymaya çalışın.
  • Hızlı kilo alıp vermelerden, Şok diyetlerden kesinlikle uzak durun.
  • Doktorunuz tarafından önerilmeyen ilaçları asla kullanmayın: Zayıflamak adına piyasada mevcut yosun hapları, detoks likitleri, tiroid ekstreleri, amfetamin, sibutramin, efedrin gibi maddeleri kullanmamaya özen gösterin.

 
Lifeplus Nişantaşı
 
Lifeplus Nişantaşı
 
Lifeplus Nişantaşı - Vectra 3 Boyutlu Görüntüleme
 
Lifeplus Nişantaşı
 
 

UYGULAMALARIMIZ

 

Yazılarımız